Pedagoške paradigme v Tagorejevi šoli skozi objektiv kontinentalne pedagogike

  • Irena Lesar Faculty of Education, University of Ljubljana, and the Academy of Music, University of Ljubljana, Slovenia
Ključne besede: Tagore, šola Santiniketan, kontinentalna tradicija, pedagoške paradigme, učitelj, otrok, vsebina poučevanja, socialno okolje, ponotranjenje, komunikacija

Povzetek

V današnjem svetu je čedalje aktualnejše vprašanje vpliva šolanja na različne vidike osebnosti otrok in mladostnikov in ne le vprašanje čim učinkovitejšega poučevanja in učenja. Za Tagoreja je končni cilj vzgoje in izobraževanja vsestranski razvoj posameznika, da se harmonično prilagaja realnosti. Namen tega članka je podrobno predstaviti Tagorejev celovit koncept vzgoje in izobraževanja ter kako se ta kaže v delovanju njegove šole v Santiniketanu. S kvalitativno teoretsko analizo ugotavlja, kateri izmed štirih identificiranih dejavnikov vzgoje v kontinentalni tradiciji (učitelj, vsebina poučevanja, otrok in socialno okolje) je ključni medij vzgoje in izobraževanja v njegovi šoli. Sistematična analiza značilnosti Tagorejevega vzgojno-izobraževalnega procesa ter njegovih zahtev in ciljev kaže, da mu je uspelo integrirati vse štiri vzgojne dejavnike, ki jih pozna evropska kontinentalna tradicija, česar pa ne moremo reči za nobeno izmed predstavljenih evropskih pedagoških teorij (herbartizem, duhoslovna oz. kulturna pedagogika, reformska pedagogika in družbe-nokritična pedagogika). Poleg tega je Tagore uspel številne teoretične koncepte, ki so še danes relevantni (npr. izkustveno učenje, participacija učencev, utelešeno znanje, koncept stoterih jezikov), na zelo inovativen način vnesti v delovanje šole Santiniketan

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Biesta, G. J. J. (2011). Disciplines and theory in the academic study of education: A comparative analysis of the Anglo-American and Continental construction of the field. Pedagogy, Culture & Society, 19(2), 175–192.

Bridges, D. (2006). The disciplines and discipline of educational research. Journal of Philosophy of Education, 40(2), 259–272.

Das Gupta, U. (2015, February). Rabindranath Tagore (1861–1941): A Biographical Sketch. parabaas.com. http://www.parabaas.com/rabindranath/articles/pTagore_Biography.html

Debnath, D. & Pal, T. (2015). Co-curricular activities in Rabindranath Tagore's Visva-Bharati. Asian Journal of Multidisciplinary Studies, 3(6), 205–212.

Elmhirst, L. K.. (1961). Sikha-Satra. In R. Tagore (Ed.), Rabindranath Tagore, pioneer in education: essays and exchanges between Rabindranath Tagore and L. K. Elmhirst (pp. 66–84). John Murray.

Ghosh, R. (2012). A poet's school: Rabindranath Tagore and the politics of aesthetic education. Journal of South Asian Studies, 35(1), 13–32.

Hamilton, D. (1999). The pedagogic paradox (or why no didactics in England?). Pedagogy, Culture & Society, 7(1), 135–152.

Jalan, R. V. (1976). Tagore – His educational theory and practice and its impact on Indian education [Doctoral dissertation, University of Florida]. https://archive.org/details/tagorehiseducati00jala

Kroflič, R. (2019). Preschools' and schools' cooperation with artists and cultural institutions. In K. Skubic Ermenc, & B. Mikulec (Eds.), Building inclusive communities through education and learning (pp. 169–182). Cambridge Scholar Publishing.

Lesar, I. (2015). The role of the arts in Tagore's concept of schooling. Center for Educational Policy Studies Journal, 5(3), 111–128.

Lesar, I. (2016). Ali je Tagorejeva zasnova vzgoje in izobraževanja še aktualna? [Is Tagore's concept of education still relevant?]. Sodobna pedagogika, 67=133(4), 64–80.

Lesar, I., & Skubic Ermenc, K. (2017). Slovenian pedagogy between social science and humanities: Historical, theoretical, methodological, and comparative implications. In I. Silova, N. W. Sobe, A. Korzh, & S. Kovalchuk (Eds.), Reimagining utopias: Theory and method for educational research in post-socialist contexts (pp. 245–259). Sense Publishers.

Medveš, Z. (2011). Kakršna je družba, taka šola! [Like society, like school!]. Sodobna pedagogika, 62=128(5), 148–170.

Medveš, Z. (2015). Conflicting paradigms in the development of Slovene pedagogy. Sodobna pedagogika, 66=132(3), 10–40.

Medveš, Z. (2018a). Šolsko svetovanje v spreminjanju pedagoških paradigem [School counselling in the pedagogical paradigm shift]. Šolsko svetovalno delo: revija za svetovalne delavce v vrtcih, šolah in domovih, 22(2), 4–19.

Medveš, Z. (2018b). Vzgoja med etičnim diskurzom in zdravo pametjo [Education between ethics discourse and common sense]. Sodobna pedagogika, 69=135(1), 44–69.

O’Connell, K. M. (2003). Rabindranath Tagore on education. The encyclopedia of pedagogy and infor­mal education - Infed.org. https://infed.org/mobi/rabindranath-tagore-on-education/

Pridmore, J. (2009). The poet's school and the parrot's cage: The educational spirituality of Rabindranath Tagore. International Journal of Children's Spirituality, 14(4), 355–367.

Pritchard, M. (2014). A poem in a medium not of words: Music, dance and arts education in Rabindranath Tagore's Santiniketan. Arts & Humanities in Higher Education, 13(1–2), 101–114.

Quayum, M. A. (2016). Education for tomorrow: The vision of Rabindranath Tagore. Asian Studies Review, 40(1), 1–16.

Salamatullah. (1961). Tagore as educationist. Indian Literature, 4(1/2), 133–139.

Simon, B. (1999). Why no pedagogy in England? In J. Leach, & B. Moon (Eds.), Learners & pedagogy (pp. 34–45). SAGE.

Tagore, R. (1917). Personality. Macmillan Company.

Tagore, R. (1961). A poet's school. In In R. Tagore (Ed.), Rabindranath Tagore, pioneer in education: Essays and exchanges between Rabindranath Tagore and L. K. Elmhirst (pp. 44–65). John Murray.

Objavljeno
2025-06-27
Kako citirati
Lesar, I. (2025). Pedagoške paradigme v Tagorejevi šoli skozi objektiv kontinentalne pedagogike. Revija Centra Za študij Edukacijskih Strategij , 15(2), 281–299. https://doi.org/10.26529/cepsj.1615